رواية احببتك بعد كرهي لك الفصل الخامس 5 بقلم يارا علاء


 رواية احببتك بعد كرهي لك الفصل الخامس 5 بقلم يارا علاء


#احببتك_بعد_كرهي_لك.  (  ٥  ) 


مليكه بعد ما تميم مشي قعدة تفكر هتعمل اي لغايت لما جه في بالها انها تهر*ب راحت قامت ولمت هدومها كلها وجايه تطلع لاقت امها. 


ام مليكه بصدمه: اي ده يا مليكه واخده شنطه وراحه فين. 

مليكه ببرود: همشي. 

ام مليكه: تمشي فين يا بنتي ادخلي يا حببتي ارتاحي شويه. 

مليكه: متقوليش بنتي انا مش بنتك. 

ام مليكه بدمو*ع: لا بنتي غصب عن الكل انا ال ربيتك وعمر ما الام هي ال بتخلف لا الام هي ال بتربي ولادها وتخلي بالها منهم. 






مليكه مهتمتش ومشيت بس لاقت ابوها قاعد بره ال اول ما شافها قام بلهفه وقال: مليكه انتي كويسه يا حببتي. 


مليكه: سكتت

محمد: مالك يا بنتي لحظه بس اي الشنطه دي. 


مليكه  ببرود: ماشيه. 

محمد: ماشيه فين وبيت ابوكي موجود. 

مليكه بسخريه: للاسف البيت ال قصدك عليه انه بيتي فهو مش بيتي لان انت مش ابويا. 

محمد وعنيه مدمعه: انا عارف انك زعلا*نه مني  انا غلطان لو عاملتك كده بس اوعدك اني هكون ضهرك وهجبلك حقك وهعوضك ولو عاوزه تطلقي من تميم هطلقك منه. 


مليكه: مفيش داعي لكل ده لاني مش هقعد هنا انا ماشيه ومش راجعه ولو عاوزني اسامحك لما امشي متقولش تميم حتي لو انت عارف مكاني متقولش ليه. 


محمد: ليه تمشي لو انتي عاوزني اطلقك منه هطلقك. 

مليكه: ما انا هطلق بس عاوزه ابعد شويه عشان اعرف اعيش حياتي. 

محمد بحزن: ال يريحك يا حببتي. 


مليكه: انا همشي دلوقت لو هو جه محدش يعرفه مكاني حتي لو عرف اني مشيت. 


محمد: ماش. 


ام مليكه بدمو*ع: يعني هتمشي وتسبيني وكمان مش عاوزاني اكلمك. 

مليكه: مش موضوع مش عاوزه اكلمك بس عاوزه وقت عما انسي ال حصل معايا. 


ام مليكه راحت حضنتها جامد وقالت: انا امك وهفضل امك لو عوزتي حاجه قوليلي. 


مليكه: تمام انا همشي دلوقت سلام. قالت كده واخدت الشنطه ومشيت

_____

في الكافيه كان تميم قاعد ومستني ياسين وكان سرحان ومش مركز ولا سامع لغايت لما سمع صوت ياسين. 


ياسين: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. 

تميم: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته. 

باسين: في اي مالك. 

تميم بحزن: مليكه. 

ياسين بستغراب: مالها. 

تميم: طالبه الطلاق. 

ياسين بصدمه: ليه اي ال حصل. 


تميم حكي لياسين ال حصل. 


ياسين بتنهيده: انت ال غلطان انت واهلها. 

تميم: عارف بس لما شوفت صو*رتها اتجننت. 

ياسين: ال عملته مش سهل انت شكيت فيها وجر*حتها وكنت بتضر*بها ف متتوقعش تسامحك.


تميم وعنيه مدمعه: انا عارفه بس انا بحبها من الصغر انا ال ربتها علي ايدي بس لما كبرت بقت تبعد ف عشان كده كانت بتخا*ف مني واخيرا لما صدقت ان هي تكون مراتي مكنتش اول واحد في حياتها عاوزني اعمل اي كل ما افتكر ان حصل معاها ال حصل. 


ياسين: هي مكنش ليها ذنب يا تميم ده نصيبها 

وانت ظلم*تها وجيت عليها وابوها كمان ف متستناش تسامحك لان كل واحد وليه طاقه بس لو حملت الشخص فوق طاقته مش بيستحمل يا صاحبي. 


تميم سكت معرفش يتكلم بس سمع صوت موبايله بيرن ف اخده ورد. 


تميم: الو يا حضرت الظابط خير في حاجه. 

الظابط: اه معاذ اعترف بكل حاجه وانا اتصلت بيك عشان اقولك. 

تميم: تمام انا جاي. 

الظابط: تمام. وقفل. 


ياسين: في اي يا تميم الظابط عاوز اي. 

تميم: معاذ اعترف هروح عشان اعرف هو عمل كده ليه. 

ياسين: طب خدني معاك. 

تميم: تمام يلا. وقاموا مشيوا. 

______

(في مركز الشرطه) 

وصلوا تميم وياسين المركز ودخلوا لاقوا الظابط سلموا عليه وبعدين دخلوا معاذ. 


تميم وهو قاعد مع الظابط هو وياسين قدام معاذ قال: ليه عملت كده يا معاذ واي دخلك في حياتي انا ومراتي. 







معاز بسخريه: اي دخلني مضايق اوي لما ادخلت طب ولما كنت تدخل بيني انا واهلي اهلي كانوا بيحبوك ويفضلوك عليا حتي ابويا كان يفضل يقول خليك ذي تميم مش شايفه عامل ازاي ناجح في دراسته وحياته كانوا مفضلينك حتي ياسين كان صاحبي بس انت اخدته مني عارف  كنت بكر*هك انت وياسين وعاوز انتق*م عشان كده بعت شباب اتهج*موا علي مليكه لاني عرفت انك بتحبها وانا ال قولت لمليكه الحقيقه وكنت ناوي اقضي لي*له معاها لو لا انك جيت كان زماني استمتعت. 


تميم مستحملش كلامه ف راح ضر*به وفضل يضر*ب وهما يحشوه بس مكنش حد قادر عليه. 


ياسين بزعيق: تميم سيبه هيم*وت في ايدك. 

تميم بغضب جحيمي: يموت انا هق*تله هو السبب في ال حصل لمليكه هو السبب انها كرهاني والله ما هرحمك وكمان بيقول ببجاحه يقضي لي*له معاه حاضر عيني ليك هخليك تقضي ليه في قبرك. 


الظابط:تميم سيبه بقا القانون هيحاسبه سيبه بقا. 


تميم رفض وهما كانوا بيحاولوا بس مقدروش 

بس ياسين جاب ميه وكبها في وشه عشان كده ساب معاذ من ايده. 


تميم بغضب: ياسين. 


الظابط: خدو معاذ بسرعه علي السجن. 


العسكري اخده بسرعه اما تميم كان ذي الطور الهايج وياسين بيحول يهديه. 


تميم: اقسم بالله لو ما اتحكم عليه واتسجن لهكون ق*اتله. 


الظابط: متقلقش يا تميم هيتحكم عليه لانه متقدم عليه قضايا وبلاوي. 


ياسين: تمام احنا هنمشي احنا. 

الظابط: تمام. 


ياسين اخد تميم وروحوا  البيت وبعدين روح بيته. 

______

(في بيت محمد)

تميم وصل وطلع شقت عمه وخبط ومرات عمه فتحت ف دخل الاوضه من غير كلام بس ملقاش مليكه ف راح يخبط علي الحمام بس مسمعش صوت ف فكر ان هي جوه ف قعد بس شاف ورقه ف اخدها وفتحها. 


وكان مكتوب فيها(انا عارفه ان الورقه دلوقتي في ايدك ف بعد ما تقراها متحولش تدور عليه لاني مشيت ومش راجعه وعمري ما هسامحك يا تميم ال عملته معايا ميتغفرش ف لو سمحت انساني وعيش حياتك وانا كمان هعمل كده. 


                                         (مليكه)


تميم بدموع:لا يا مليكه متسبنيش.(قال كده وقعد علي الارض وفضل يعيط).

_______

(عند مليكه)


مليكه :شكرا انك هتساعديني مش عارفه اقولك اي.

هي:.........


يتبع....... 

بقلم #يارا_علاء.


             الفصل السادس من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×